به دلیل عواملی چون پر جمعیت تر شدن شهرها، هزینه های بالای خرید خانه، گذراندن وقت کمتر در خانه و… شاهد بیشتر شدن خانه های آپارتمانی کوچک هستیم. به تدریج نیاز جامعه به سمت خرید خانه های کوچک تر و اقتصادی تر متمایل شده است. اما آیا داشتن منزل کوچک به معنای داشتن خانه ای بی روح است؟ خیر. شما می توانید با چند ترفند ساده دکوراسیون داخلی، زیبایی را به خانه کوچک خود بیاورید. در مطلب « دکوراسیون خانه های کوچک ، ایده هایی که معجزه می کنند » در مورد بهترین دکوراسیون برای خانه های کوچک می خوانید.

از فضای دیوار استفاده کنید

دیوارهای یک خانه بزرگترین منبع دست نخورده برای استفاده هستند. البته که دیوارهای خانه برای نصب تابلو بسیار مناسب هستند اما از آن ها می توان استفاده کاربردی تری داشت. یکی از استفاده های کاربردی که در عین حال به زیبایی منزل نیز کمک می کند طبقه بندی آن است. با طبقه بندی و قرار دادن شلف های دیواری می توانید فضای زیادی در خانه ایجاد کنید. از این فضا برای قرار دادن گلدان، کتاب، لوازم تزیینی و … استفاده کنید. در زیر تصاویری را می بینید که به شما ایده هایی برای استفاده از فضای دیوار می دهند.

از لوازم خانگی چند منظوره استفاده کنید

استفاده از لوازمی که بیش از یک کاربرد دارند همیشه انتخاب درستی است. فرقی نمی کند که لوازم دکوراسیون خانه های کوچک خود را انتخاب می کنید یا در خانه ای بزرگ زندگی می کنید. همیشه می توانید از این ایده و ترفند دکوراسیون داخلی استفاده کنید. برای مثال یکی از پرطرفدارترین لوازم خانه مبلمان تخت خوابی هستند. میز های جلو مبلی که به شکل صندوقچه قابل استفاده هستند را هم می توانید از فروشگاه های بسیاری تهیه کنید. نمونه هایی از این لوازم چند منظوره را می توانید در تصاویر زیر مشاهده کنید.

از فضای پرت خانه به بهترین نحو استفاده کنید

قسمت های پرت خانه را از دست ندهید. با ترفند های بسیار ساده ای می توانید این قسمت های ظاهرا ناقص را تبدیل به قسمتی زیبا در خانه بکنید. بهترین ایده می تواند قرار دادن شلف های دیواری، لامپ های کلاسیک برای نورپردازی و یا آویزان کردن گلدان های زیبای کوچکی باشد.

از فضای بالای در اتاق ها استفاده کنید

یکی از قسمت هایی که به ندرت در دکوراسیون داخلی آن را در نظر می گیریم فضای بالای در ورودی و در اتاق خواب ها است. شما می توانید بالای در اتاق ها لوازمی همچون لباس های زمستانه، حوله، کتاب و … قرار دهید. حتی می توانید لوازم دکوری مورد علاقه خود را بالای در قرار دهید و اطمینان داشته باشید که دست فرزندان شما به آن نمی رسد.

استفاده از آینه را فراموش نکنید

آینه یکی از ابزاری است که در دکوراسیون خانه های کوچک بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. آینه در بزرگنمایی منزل تاثیر فوق العاده ای دارد. برای بزرگتر نشان دادن خانه های خود باید آینه های عریض و بلندی را به دیوار آویزان کنید. شما می توانید برای این کار خلاقیت بالایی از خودتان نشان دهید. در تصویر زیر می بینید که آینه تا چه حد در بزرگ جلوه دادن خانه های کوچک موثر است.

آیا فکر استفاده از آینه در سقف از ذهن شما عبور کرده است؟ این کار در بزرگنمایی منزل بیشتر از هر آینه ای تاثیر گذار است. سقف آینه ای یا سقف لاکر به دلیل سطح کاملا صاف و صیقلی کاملا مانند آینه عمل کرده و تمام دکوراسیون را در خود منعکس می کند. این سقف نوعی سقف کاذب است که به نام سقف کشسان نیز شناخته می شود. سقف لاکر بهترین انتخاب برای دکوراسیون خانه های کوچک است. شما می توانید از طریق فرم موجود در صفحه ثبت سفارش در مورد این سقف، نحوه خرید و قیمت سقف کشسان اطلاعات لازم را به دست بیاورید.

دکوراسیون خانه های کوچک ، ایده هایی که معجزه می کنند

در این مطلب ایده هایی را برای شما گرد هم آورده ایم که حتی در دکوراسیون خانه های بزرگ هم کاربردی هستند. با استفاده از این اطلاعات می توانید خانه های خود را کوچک یا بزرگ، با فضای پرتی یا بدون فضای پرتی، به بهترین نحو زیبا کنید و از تمامی فضای آن استفاده کنید. برای مطالعه مطالب مفید در زمینه دکوراسیون داخلی، مطالب مرتبط را مطالعه نمایید.